ויטמינים בתכשירי קוסמטיקה ותרומתם לעור

פורסם ב: 23/03/2020

ויטמינים בעולם הקוסמטיקה המקצועית

הכירי את הויטמינים שמשחקים תפקיד מפתח בעולם הקוסמטיקה המקצועית ובתכשירים אצל הקוסמטיקאית שלך 

 

ויטמינים אינם שחקנים חדשים בעולם הקוסמטיקה והיופי. ואולם, מחקרים המתפרסמים בשנים האחרונות מגלים שתפקידיהם של מרכיבים אלה בעורנו רבים וחשובים יותר ממה שהיה ידוע עד כה. מה תורם כל אחד מהם? 

 

ויטמין A

חיוני לתהליך התמיינות תאי העור. חומצה רטינואית (נגזרת של הוויטמין), הנמצאת בשימוש בתכשירי קוסמטיקה,  גורמת להגברת קצב חלוקת התאים ולחידוש מהיר של פני העור. בנוסף, ויטמין A נחוץ לייצור הקולגן והאלסטין בעור, כמו גם לייצור חומצה היאלורונית וגליקוזאמינוגליקן – מולקולות סוכריות הקושרות מים, וכך מספקות לעור לחות ומעניקות לו נפח, רכות וגמישות. ויטמין A ונגזרותו גם מסייעים לוויסות ייצורו של פיגמנט המלנין, לתיקון נזקי עור מצטברים המופיעים לאחר חשיפה לשמש ולהבהרת פגמי פיגמנטציה ומֶלַזְמָה (כתמים הנפוצים בקרב נשים הנוטלות גלולות ונשים הרות, ובקרב אנשים המרבים להיחשף לשמש).

 

ויטמיני B

קבוצת ויטמינים זו ממלאת תפקיד חשוב בבריאות התקינה של העור, במניעה ובטיפול בבעיות עור שונות, כגון דרמטיטיס, אקנה ורוזציאה, וגם בשמירה על מראה העור ובעיכוב תהליך הזדקנותו.

  • ויטמין B1 (תיאמין) הינו נוגד חמצון.
  • ויטמין B2 (ריבופלבין) מסייע לטיפול באקנה.
  • ויטמין B3 (ניאצין) הוא שחקן חשוב במיוחד. נמצא שמריחת תכשירים המכילים ניקוטינאמיד – נגזרת של הוויטמין, משפרת את יכולת האפידרמיס לשמר לחות, מפחיתה היפר-פיגמנטציה ומבהירה את העור. בנוסף, ידוע שלניאצינאמיד תכונות נוגדות דלקת שהופכות אותו לטיפול פוטנציאלי יעיל באקנה, ברוזציאה ובמחלות עור דלקתיות נוספות.
  • ויטמין B5 מסייע לשימור הלחות בעור.
  • ויטמין B6 (פירידוקסין) – חשוב לפעילות התקינה של מערכת החיסון.
  • ויטמין B7 (ביוטין, נקרא גם ויטמין H) – מכונה "הוויטמין של העור". ויטמין זה נחוץ ליצירת חלבונים מחומצות אמינו (אבני הבניין של החלבונים בגופנו). הוא נמצא כחיוני במניעת דלקות עור וסבוריאה, מונע את חספוס העור ושומר על מרקם עור חלק ואחיד.
  • ויטמין B12 חיוני לפעילותם התקינה של תאים המתחלקים במהירות כמו תאי העור.

 

ויטמין C

מרכיב מפתח לתהליך ייצור הקולגן בעורנו, ואחראי להטמעתו על ידי התאים הפיברובלסטים בדרמיס. בנוסף, ויטמין חשוב זה ידוע כאחד מנוגדי החמצון היעילים ביותר, ובעל פוטנציאל חשוב במניעה ואף בתיקון נזקי עור הנגרמים לעור על ידי קרינת השמש המזיקה, כולל נזקים לדנ"א של תאי העור. כמו כן, הוויטמין משפיע על יצירת המלנין ועל פיזורו התקין, ונמצא כיעיל במניעת כתמי שמש ולהבהרת העור.
כמו כן, נמצא שבשימוש חיצוני, ויטמין C נספג לעומק העור פי 20-40 יותר מאשר בספיגתו דרך מערכת העיכול. עם זאת, הוויטמין מציב אתגרים בייצור תכשירים קוסמטיים, שכן מדובר בחומר בלתי יציב, הרגיש למים, לאוויר, לחום ולאור, כך שקשה לשמרו מבלי שהוא יאבד מן האפקטיביות שלו. בנוסף, על מנת שוויטמין C יחדור לתאים ויהיה אפקטיבי לעור, על התכשיר הקוסמטי להכיל אותו בריכוז הגבוה מ-10%.

 

ויטמין E (טוקופרול)

נוגד חמצון יעיל ביותר, הנלחם ברדיקלים החופשיים, מגן על העור מנזקי השמש ומסייע בעיכוב הזדקנותו. בזכות היותו מסיס שומן, הוא חודר היטב לתאי העור ומגן על קרומי התאים בפני נזקי קרינת השמש. בנוסף, הוא חיוני לשיפור רמת הלחות בעור ומפחית את איבוד המים מהאפידרמיס.

 

ויטמין F (חומצה לינולאית וחומצה אלפא לינולאית)

חומצות שומן אלה, מסוג אומגה 3 ואומגה 6, חיוניות לחיזוק דפנות כל תאי הגוף, ובהם גם תאי העור, לצמיחה ולתפקוד תקינים של תאי העור. כמו כן, הן נחוצות ליצירת השומנים ברקמת העור, ממלאים תפקיד חשוב בוויסות השומנים והורמונים שונים שמשפיעים על איזון העור. כתוצאה מכך, חומצות שומן חיוניות אלה מסייעות ליצירת מראה עור צעיר ולעיכוב הזדקנותו. 

הצורך בתכשירים מועשרים בוויטמינים חיוניים ומרכיבים פעילים הובילו את HL  לפתח את סדרת מולטי ויטמין – סדרת טיפול ייחודית המבוססת על תמציות צמחים המעניקות לעור לחות, הזנה החזרת הזוהר הטבעי של העור וקומפלקס ויטמינים   A ,B ,C, E, F ו- H  המאוחסנים במילקפסולות להגברת הפעילות ושמירה על טריותם. הוויטמינים פועלים בסינרגיה להאטת תהליך הזדקנות העור ולשיפור מוצקותו וגמישותו. 

 

לאבחון עור ורכישת מוצרים דרך קוסמטיקאיות מורשות בפריסה ארצית לחצי כאן

לכתבות נוספות לחצי כאן